KENALI SAYA?

My photo
Diam itu lebih baik. Berdiam, tidak memberikan sebarang ekspresi dan balasan. Baik untuk tempat dan ketika yang hati merasakan ianya adalah terbaik untuk berdiam diri. Hati yang mahukan. Hati merasakan terbaik untuknya. Saya mengikut kehendak si hati ini sahaja. Maafkan diri ini jika ada ucapan, kiriman, mesej atau khabar yang tidak berbalas. Bukan sombong atau tidak peduli. Jauh di sudut hati ini, selalu mendoakan kesejahteraan, kebahagiaan, dan keberkatan di setiap masa. Antara harapan, keinginan, kemahuan, impian dan penantian. Dan Allah tahu yang terbaik. Saya yakin. Inilah saya. Maafkan~

Monday, February 28, 2011

SITUASI 28 ( NASIB CIKGU)

Nurkilan kali ini ialah berkenan masalah yang selalu dilalui oleh para guru sekarang. Masalah ini akan saya ceritakan dalam bentuk satu dialog kartun:









ULASAN:
Sebagai seorang guru, kita mestilah mengetahui strategi-strategi yang kerap kali digunakan oleh para pelajar kita untuk mengelak daripada menerima hukuman. Salah satu strategi yang perlu kita pelajari ialah melalui jawapan daripada pertanyaan mereka. Sekiranya kita tersalah menjawab soalan yang diujarkan oleh pelajar, mungkin kita akan ditertawakan oleh mereka. Jadi, hakikatnya untuk menjadi seorang guru yang berjaya kita perlulah menguasai pelbagai jenis ilmu, terutama sekali berkaitan isu-isu semas.

No comments:

Post a Comment